Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 oktober 2014

De Televizier-ring


Het is me gelukt. Ik ben het hele “gala” inclusief de nazit blijven kijken. De nazit is een programma wat volgt op het hoofdprogramma. Daarin wordt dan uit gelegd hoe het allemaal zo is gekomen en ook om na de eerste shock te laten zien hoe blij de winnaars zijn met hun prijs. Ik moet zeggen dat ik me kostelijk heb vermaakt. Want het is toch behoorlijk vermakelijk om te zien hoe een nestje derderangs artiesten omgaat met het winnen van een prijs. Nou ja, prijs, ze hebben een “award” gewonnen. Dat klinkt namelijk wat interessanter.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de Nederlandse artiesten, op een aantal uitzonderingen na, niet echt hoog heb zitten. En aangezien de uitzonderingen zich nooit op deze “gala’s” laten zien, ben ik doorgaans snel klaar met dit soort publieke oppoetserij. Waarom dan wel gekeken ? Wel, dat kwam door de nominatie van Penosa. Voor mij één van de beste series van de afgelopen decennia. Toegegeven, je hebt wat hersencellen nodig om het goed te kunnen volgen, maar dan heb je ook wat.

Helaas heb ik de gemiddelde kijker en stemmer vanuit een valse hoop overschat. Penosa redde het niet. Het bleek toch te moeilijk. En dus koos het Nederlandse publiek voor “Flikken Maastricht”. Ik moet bekennen dat ik ooit één aflevering heb gezien. Voor de duur van ongeveer vijf minuten want toen was ik compleet klaar met het pief-paf-poef gezwam van Angela Schijf en die tegenspeler van haar, Victor Reinier. Mij bekroop het gevoel naar een slechte uitzending van het kinderprogramma telekids te kijken. Belabberd spel met een kinderlijk scenario. En dan ook nog in Limburg gespeeld.

Maar goed, het werd min of meer goed gemaakt met de verrassende verkiezing van Chantal Janzen en Humberto Tan. Chantal is een leuk mens maar zit helaas op de verkeerde zender. Voor Humberto geldt dat ik het jammer vind dat hij eigenlijk alleen maar bezig is met het promoten van RTL programma’s. En dat komt de kijker wel een keer de strot uit. Evenals het veelvuldig optreden van speurneus de Vries en die Belgische seks-verpleegkundige Goedele Liekens waarvan ik hem zo langzamerhand echt niet meer strak krijg.

Het leukste vond ik toch wel weer de nazit. De interviews met het spul wat heeft gewonnen en nog belangrijker: wat heeft verloren. Want dat zijn namelijk degenen die volgend jaar gaan winnen. Zo voorspelbaar werkt dat blijkbaar. We zagen nog een glimp van Penosa en er volgde een kort gesprekje met Johnny de Mol. Op de vraag waarom “de Mollen” altijd zo succesvol zijn wist hij nog te melden dat het kwam “omdat ze zo hard werken”. Ik denk dat het meer te maken heeft met de gouden kruiwagen waarmee ze het gooise matras op worden gestuurd.

Ook de hoofdpersonen van Flikken werden tijdens de nazit geïnterviewd. Zowel moeder Schijf als tegenspeler Reinier wisten te melden dat ze “verrast” waren. Op de afsluitende vraag wat ze nu vervolgens gingen doen, wist Angela te melden dat ze gewoon de kindertjes naar school ging brengen. Reinier was inmiddels zo dronken dat er geen zinnig woord meer uit kwam.

Ik denk dat hij er "the day after", serieus over nadenkt om te stoppen. Dat moet je namelijk op je hoogtepunt doen. Ik denk dat hij dat moment na zijn dronken optreden wel heeft bereikt.

Brompot

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen