Totaal aantal pageviews

zondag 18 januari 2015

Beste Umberto Tan.


Elke avond, als jij op de TV te zien bent hoor ik gemiddeld drie keer een diepe zucht naast mij. Mijn vrouw vindt je namelijk een prachtige man. Sympathiek, goed gekleed, prettig om te zien kortom een vent om bij weg te dromen... Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me er wel iets bij kan voorstellen. Niet dat ik echt verstand heb van uiterlijk, maar als ik je vergelijk met mijn eigen spiegelbeeld dan zie ik wel wat verschillen. Ik troost mij dan altijd maar weer met de gedachten dat het in de leeftijd zit want ik ben nu eenmaal een jaar of twaalf ouder dan jij en inmiddels terecht gekomen in de verleppingsfase van het leven.

Nu is het niet zo dat ik je vol met veren wil steken. Volgens mij krijg je er meer dan genoeg. Nee, ik wil graag een kritische noot slaken. Ik ben de mening toegedaan dat je zo snel mogelijk moet ophouden met die Late Night show. En nee, niet alleen omdat ik een beetje flauw begin te worden van dat gezucht naast me in bed, maar vooral omdat ik me begin te ergeren aan de inhoudsloze platheid van het programma. Het gaat negen van de tien keer helemaal nergens over. Het is meer een reclameprogramma voor de Mol en co. Waarbij co wordt ingevuld door Joop van der Ende die zichzelf als een Jezus Christ Superstar graag de hemel ingezwamd wil zien. Zoiets.

Umberto, mooie muppet, stop met dat geneuzel. Je kunt veel beter. En met veel interessantere gasten dan die eeuwig terugkerende speurneus P de Vries. Of geile Goedele die net iets te vaak uit komt leggen hoe fijn ze seks vindt. Ze begint er zelf in te geloven.

En dan moest er recent, in opdracht van John, reclame worden gemaakt voor de Roelvinkjes. De boevenbende die een geweldig soapprogramma krijgt op RTL. In navolging van het succesvolle BNN programma “spuiten en slikken” krijgen we nu een lesje in “pijpen en jatten”.

Soms bekruipt me wel eens het gevoel dat je als kijker van jouw programma een simpel afstreeplijstje op schoot kunt leggen. Je gastenboek is zo voorspelbaar. Zo vroeg ik me laatst af hoe het met de zus van de afgeschoten Maastrichtse burgemeester Hoes zou zijn. Paar dagen later zat het ding bij jou voor de camera. Ik was even bang dat er weer van die tranentrekkende verhalen over Anthony Kamerling over tafel zouden rollen. Gelukkig, het viel mee. Ze mocht reclame maken voor een boekje over eten. Wedden dat ze binnenkort een RTL kookprogramma begint ?

Man, wees verstandig, pak je biezen bij RTL en ga weer serieuze programma's maken. Waarom neem je dat programma niet over van Eva Jinek. Onze nationale kraaimuts die nog steeds met haar tieten-imago worstelt en met het feit dat er een Moszkowicz aan heeft gezeten. Niemand die haar echt nog serieus neemt. Zij past veel beter in die Late Night van RTL. Het geeft alleen maar voordelen: jij zit op één op je eigen niveau, ordinaire Eva kan met een half losgeknoopt bloesje Dries Roelvink plezieren en valt er voor mij óók eens iets te zuchten.

Brompot

2 opmerkingen:

  1. Brompot heel TV-land zit toch bij elkaar op schoot. Het is bij DWDD niet veel beter. Je zit er hoe dan ook aan tafel. Of als tafelheer/dame, maar ook als gast. Schrijft MM(om er eentje te noemen) een boekje, hups is ie gast om vrijdags weer de tafelheer uit de hangen. Men houdt elkaars broek op.

    BeantwoordenVerwijderen