Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 februari 2015

Beste Katja Schuurman


Altijd als ik jouw naam hoor, dan moet ik denken aan een zakje snoep. Omdat de gelijknamige snoepjesfabriek hier in de omgeving staat. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat je ouders je naar deze fabriek hebben vernoemd. Baby’s zijn over het algemeen spuuglelijk dus om je direct na je geboorte al als een snoepje te betitelen, gaat te ver.  Mijn beide kinderen noemde je overigens ooit  een “lekkere Chick”.  Nu weet ik niet precies wat ze daarmee bedoelden maar ook dat heeft weinig met snoep te maken schat ik zo in. “Chick” lijkt me iets van een kip en daar kan ik me dan weer wel iets bij bedenken want die hebben hun hersens meestal niet in hun kop zitten maar ergens in hun boezem.  

Beste Katja, graag wil ik het even hebben over je carrière.  Ik kom er niet helemaal uit. Ik weet niet precies wat we met je moeten. Ik heb begrepen dat je ooit iets van een “actrice” bent geweest. Dat was vlak na de oorlog toen je in die zeepprogramma’s van Joop van der Ende speelde. Ik moet zeggen dat ik het niks vond. De publiekswaardering werd meer ingegeven door je decolleté dan door de wijze waarop je liep te acteren. Blijkbaar vond je dat zelf ook want het was allemaal maar van korte duur.

Daarna kwam je regelmatig op TV. En dan in die wazige BNN programma’s waar je samen met die andere muts, Bridget, een slecht toneelstukje opvoerde. Bridget tegen Katja of zoiets. Ik snap er nog steeds geen zak van. Uiteindelijk brak je dan toch nog door. Je trad op in de Playboy en dat werd een echt kassucces. En daarna werd het een beetje stil. Blijkbaar was bij het publiek de spanning wel verdwenen en raakte je in de vergetelheid. Overigens overkwam die Bridget hetzelfde. Die kwam eveneens in het blootblad terecht. Als een soort van uitdaging waarmee ze een plaatselijk kikkerasiel financieel wilde opleuken. Nooit meer iets van gehoord.

Vervolgens heb je een leuke bekende Nederlander aan de haak geslagen en was het tijdperk Schuurman voorbij. En zo hoort het ook.  Je beleeft een hoogtepunt en zakt dan terug in de naakte realiteit van alle dag.  Achter het aanrecht, huishouden doen, genieten van de geneugten van het huwelijk en samen kindje maken en opvoeden….

Maar zoals dat bij mensen zoals jou gaat: het begint toch weer een beetje te kriebelen. Je mist de aandacht. Helaas heeft ook bij jou het verleppingsproces zijn intrede gedaan, maar gelukkig hebben we onlangs bij de serie “Swingers” kunnen vaststellen dat ze nog wel door de test komen. "Het beeld slaat niet dood" om het maar zo te zeggen. Overigens was je acteerwerk niet echt geweldig. Maar dat was ook niet nodig. We begrepen ook zonder tekst wat de bedoeling was.

Afgelopen periode hebben we vast kunnen stellen dat het gekriebel weer tot een behoorlijke jeuk is uitgegroeid. En niet alleen omdat je in een scheiding ligt. Je bent gewoon weer veelvuldig in beeld. Ook nu weer gillerig en overdreven aanwezig. En wéér gaat het uitsluitend om je lijf.

Ik gaf al aan dat ik niet goed weet wat we met je moeten. Ik heb er echter wel over nagedacht. Bij ons in de buurt hebben we recent carnaval gevierd. En zo was er een carnavalsvereniging met een mooi toepasselijk motto: “Bier en Tieten”. Ik weet niet of er al een prins in beeld is voor het komend jaar, maar ik zou het zeker proberen. Echt iets voor jou.

 
Brompot.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen