Totaal aantal pageviews

zaterdag 7 maart 2015

De afrekening


Ik heb begrepen dat we binnenkort weer mogen. En volgens de één of andere Bep in een reclamespot mogen we zelfs twee keer. Ik doel dan op de aanstaande verkiezingen waar we mogen bewijzen dat we in een democratisch land wonen. En dit keer mogen we ons democratisch geluk botvieren op de provincie en de waterschappen wat dat dan ook moge wezen. Geweldig dit. Halleluja, “Praise the democratie”.

Nu bekruipt mij bij dit soort verkiezingen altijd het gevoel dat ik meewerk om een totaal overbodig instituut overeind te houden. Een club vol incompetente overheidsdienaren die de BV Nederland klappen geld kosten en waar je eigenlijk, behalve gedoe over bonnetjes en dienstauto's, helemaal nooit iets zinnigs over hoort. Ik overweeg er zelfs een roman over te schrijven: “De slaapclub”.

En als je dan heel erg je best doet, dan mag je misschien naar Den Haag om ligging te nemen in de Eerste Kamer waar je voor de rest van je carrière lekker verder mag maffen. Prachtig vooruitzicht.

Maar voordat het zover is moet er geheel volgens traditie met modder worden gesmeten. En dat is best vermakelijk want er spuit deze tijden nogal wat bagger uit de diverse partijriolen. Zo heeft de gezamenlijke Gelderse politiek zich vastgebeten in de één of andere taaie PVV muts. Het betreft ene Marjolein Faber die een paar jaar geleden PVDA collega Den Daas de nek omdraaide door aan te tonen dat hij de zaak had belazerd. De man reisde met de dienstauto terwijl hij daar geen recht op had. Hij was nèt zijn Haagse slaapplek aan het inrichten toen het bericht kwam dat hij moest opzouten.

Naar nu blijkt, heeft deze visstick een klont boter op haar hoofd. Ze heeft namelijk vanuit haar functie haar zoon een klusje bezorgd waarmee hij duizenden euro's heeft opgestreken. En dat stinkt naar corruptie en dat mag niet. Overigens betrof het ook nog een dikke honorering voor een simpel klusje want het ging om het updaten van een Atari spelcomputer zodat hij geschikt zou worden voor een nieuw, speciaal voor de PVV ontworpen spel: “remove the moslim”.

Binnen dat spel is het de bedoeling om moskeeën open te breken en zoveel mogelijk moslims het land uit te dreunen. Het is geënt op de nog te bouwen moskee in Gouda. Als je level twee haalt, je moet dan minimaal drie moslims hebben weggejaagd, ben je PVV geschikt en mag je een partijfunctie bekleden.

Behalve PVV gedoe heeft ook de altijd onkreukbare Rutte zich op het populistenpad begeven. Hij heeft nog een achterstandje in te lopen want collega Geert Wilders timmert met zijn jihadisten koers lekker aan de weg. En dat kan natuurlijk niet. Inmiddels heeft Mark een aantal forse uitspraken gedaan waar hij zelf rode oortjes van heeft gekregen. Zo riep hij afgelopen week dat alle jihadisten maar het beste op het slagveld konden sneuvelen. Dat scheelt veel gedoe als ze weer terugkomen uit de crisisgebieden.

Volgens dezelfde Rutte betreft het de nieuwe VVD koers als het gaat om afrekenen met lastpakken. Ik ben erg benieuwd wat hij met de recent afgeschoten VVD er Mark Verheijen van plan is. Ik vrees voor hem het ergste..


Brompot


1 opmerking:

  1. Voor sommige is het waternivo erg belangrijk.
    Anderen wonen hoog en droog maar houden van schoon water.

    Het waterschap is hier verantwoordelijk voor.

    Het gereutel van de VVD, PvdA en PVV beluister ik niet.
    Wel heb ik met plezier dit blog gelezen!

    Vriendelijke groet,

    Voor het uitzoeken van het waternivo geef ik: http://www.zeeniveau.nl/

    Voor meer informatie over schoon water geef ik een link naar mijn blog:
    https://robalberts.wordpress.com/2015/02/26/water-natuurlijk-water/

    BeantwoordenVerwijderen