Totaal aantal pageviews

woensdag 2 september 2015

Honeymoonquiz..


Ze stonden pal tegenover ons: een setje uit het westen van het land. Tenminste, die indruk kreeg ik want ze klonken zoals voelbalfamilie van Hanegem ooit klonk. En dan heb ik het over Willem en Truus, toen Truus nog onderdeel uitmaakte van dit gezelligheidsduo. Tegenwoordig heeft Willem een ander Truusje, maar omdat deze column niet over van Hanegem gaat, heb ik het daar niet over. Nee, het gaat over het Rotterdamse setje wat met tent, een Fordje en twee mountainbikes naar de Ardèche was gekomen teneinde hun jaarlijkse vakantie door te brengen.

Ik zei het meteen tegen mijn echtgenote: die moeten ooit met één van de laatste honeymoonquizzen hebben meegedaan toen Ron Brandsteder nog regelmatig in de lucht was. Typisch van die tiepjes: braaf, gehoorzaam en met de standaard “bord op schoot” zondagavondseks . Aangezien ik een ongelooflijke pesthekel heb aan die Brandsteder, moest ik bij het aanschouwen van dit stelletje steeds aan dat stompzinnige programma denken. Soms vraag ik me wel eens af wat mij nou eigenlijk irriteert aan die gozer. Wel, een snelle conclusie: alles.

Ik irriteer me aan zijn arrogante hoofd, zijn houding, zijn altijd leuk willen zijn, dat stompzinnige lachje van hem, de manier waarop hij dat zoontje van hem over het paard heeft gesmeten, kortom: een vreselijke Gooise bal. En als ultiem bewijs voor mijn stelling: hij was ooit met Patty Brard getrouwd. En dan ben je echt een heel eind heen. Patty Brard, het broedsel wat de ene na de andere relatie verslindt in de hoop dat ze een kerel vindt met een kluissleutel als piemel waarmee ze vervolgens een eeuwigdurend zilvervloot-orgasme kan beleven.

Ik werd dus bij voortduring herinnerd aan de honeymoonquiz waarbij ik in gedachten de overbuurvrouw met haar iets te dikke bips vol enthousiasme in de tomatensoep zag pleuren. En dan niet één keer, maar twee, drie of heel veel keren. Net zolang totdat Brandsteder vond dat ze er “leuk spontaan op stonden”. Ik denk dat ze in haar geval een keertje of twintig van die glijbaan is afgedonderd want haar haren zagen nog steeds rood van de kleurstof.

Als ik ze dan samen aan het gammele campingtafeltje zag staan, dan had ik het idee dat ze nog steeds bezig waren met die verrekte toren van Pisa waarbij het van belang was dat alle houten bruidsparen op de toren werden gezet voordat die om zou lazeren. Dat spel heb ik overigens ooit van mijn schoonmoeder gekregen, toen ze voor sinterklaas speelde. Ik hou sindsdien niet meer van mijn schoonmoeder.

Gisteravond ging het bij het setje mis. Ze aten pannenkoeken waarbij zij het beslag had gemaakt en hij de koeken zou bakken. Hij bakte er geen hout van en zij kreeg de schuld. Er volgde een knallende ruzie die eindigde in het voortijdig opbreken van het kampement.

Ik denk dat ik Brandsteder hierover een briefje ga sturen... Misschien krijgt hij inspiratie voor een nieuw programma: Honeymoonshit. Inclusief een scheidingsadvocaat voor de winnaar. Dat wordt echt Topamusement.



Brompot


1 opmerking:

  1. Fijne herkenbare campingobservatie. Zie het zo voor me.
    Klein dingetje. Niets voor jou ...ik irriteer me...

    BeantwoordenVerwijderen