Totaal aantal pageviews

donderdag 26 november 2015

Positief nieuws...


We worden de laatste tijd overspoeld met negatief nieuws wat opborrelt uit de diverse poelen van ellende zoals we die momenteel op deze planeet ervaren. Komt het niet uit Frankrijk, dan wel uit Syrië, uit Afrika, uit Brussel, Turkije of weet ik veel uit wat voor een wespennest. Om gek van te worden. Vandaag was de Franse president Hollande op het nieuws. Hij zat bij Poetin op schoot in een poging hem te lijmen voor de strijd tegen IS. Ik zei net nog tegen mijn echtgenote dat het volgens mij voor de wereldvrede beter zou zijn als Hollande die Poetin eens een flinke muilpeer op zijn gedrogeerde bekkie zou verkopen. Het geeft dan wel een poosje ellende maar het schept tegelijkertijd wel duidelijkheid over de verhoudingen. En dat is hard nodig ook.

Ik ben echt helemaal klaar met het slechte nieuws en ben nu zelfs zover dat ik de positiviteit ben gaan zoeken in de wereld van de showbizz. En neem van mij aan dat je dan echt wanhopig moet zijn. Zo keek ik afgelopen dagen naar SBS waar je dagelijks wordt overspoeld met smeuïge verhalen die je uiteindelijk de broodnodige afleiding bezorgen. Zo zag ik Yolanthe Cabau in beeld die zich zorgen maakte over haar kindje. Ze had een enorme zware bevalling ervaren die wel twee dagen had geduurd. Ze had de ene na de andere wee, het schaap. Nu heb ik toch sterk de indruk dat haar hele leefwereld ene grote wee is. Dus waarom gezeurd over die twee extra dagen. Maar dat was nog volgens haar niet het ergste... Haar Wesley moest namelijk kort na de bevalling op trainingskamp en dus stond Cabau er helemaal alleen voor. Prima planner, die Wesley. 

Gelukkig stond de roddelbron nog niet droog. Zo hoorde ik op dezelfde zender dat boer Henk vader is geworden van een dochter. Boer Henk was ooit lid van de “boer zoekt vrouw” maffia. Ik weet niet precies hoe het kind heet, maar ik denk zelf iets van “Klara vijf”. Overigens gaan er geruchten dat Geile Geert de inspiratiebron was die aan de uiteindelijke bevruchting ten grondslag heeft gelegen. En of het allemaal nog niet genoeg is: Nicolette van Dam gaat tijdens de kerst zingen en dat wordt dan opgenomen en uitgezonden. Was het maar vast kerst, ik kan haast niet wachten

En dan waren er van het Koninklijke front ook nog wat leuke nieuwsfeitjes. Zo schijnt prinses Annemarie zwanger te zijn. Inmiddels alweer van het derde kind. De vader is ene Prins Carlos en dat is dan de zoon van onze koninklijke bomenfluisteraar: Prinses Irene.

En dan natuurlijk als absolute uitsmijter van de avond het positieve nieuws dat weduwe Mabel van Oranje een scharreltje heeft. Mabel was ooit het vermeende liefje van de inmiddels omgelegde crimineel Klaas Bruinsma. Toen ik het scharrelnieuws hoorde, ben ik voor de zekerheid toch nog maar even gaan googelen. Ik heb daarbij onomstotelijk vastgesteld dat Willem Holleder nog vast zit. Je weet in dat milieu uiteindelijk maar nooit..

Brompot


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen