Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 december 2015

Beste Jozef, lieve Maria,


Ik heb gehoord dat jullie komende week zijn uitgeteld en dat Maria gaat bevallen. En dat jullie als vluchteling nog niet goed weten waar je onderdak moet vinden. Wel, goed nieuws: ik heb een mooie plek in de buurt van Geldermalsen gevonden. Het betreft weliswaar een braakliggend industrieterrein maar dat mag de pret niet drukken. Voor een paar centen heb je een plekje en met een beetje geluk vinden we wel een Pool die bereid is voor een paar zwarte euro’s nog snel een stal in elkaar te schroeven. Ik heb trouwens ook nog aan een SyriĆ«r gedacht, maar daar zijn ze in Geldermalsen niet erg blij mee.

Ik heb overigens van een paar verdwaalde wijzen uit het oosten begrepen dat jullie kindeke vrede op deze planeet komt brengen. Dat lijkt me een goed plan want het is momenteel een zootje. Het is overal oorlog en ellende en men slaat elkaar uit naam van het geloof de hersens in. Ik mag toch wel hopen dat het kindeke voor onze eigen westerse Lieve Heer aan het werk gaat ? Met die oosterse Allah heb ik niet zoveel. Alhoewel, dat maakt ook eigenlijk niks uit. Op dit moment wordt uit naam van alle religies ruzie gemaakt en vieren geloofsgenootschappen allemaal hun eigen feestje. Zo organiseert de katholieke kerk vooral kinderfeestjes, dansen de fijnen stiekem achter gesloten gordijnen en maken de fanatieke aanhangers van de Islam plezier door met hun Kalasjnikov gaten in hun gebakken lucht te schieten.

Ik vraag me trouwens af waar we het kindeke als eerste zullen inzetten. Het wordt wat dat betreft lastig kiezen. Misschien zou hij kunnen beginnen in het “beloofde” land. In Israel waar ze door de eeuwen heen nog steeds niet hebben begrepen dat hun sores wordt veroorzaakt door hun eigen gedrag richting buren. Daarna zou hij in de richting van Syrie kunnen trekken waar hij de gemeenschap zou kunnen verlossen door die tentharing van een Assad een meter de grond in de rammen om aansluitend wat zendingswerk te gaan verrichten bij de I.S. Uiteindelijk zou hij nog richting Moskou kunnen reizen alwaar hij Poetin als symbool van oostelijke surrogaat-wijsheid een lesje zou kunnen leren.

Terug in eigen land zou hij wellicht nog iets kunnen doen aan het afhechten van de tien geboden. Die zouden dan mooi in de muur van het straks gerenoveerde Binnenhof gemetseld kunnen worden. Naast een “gij zult niet stelen” en een “gij zult niet discrimineren” is het misschien ook nog iets om na te denken over een elfde gebod: “gij zult uw onderdanen niet misleiden of belazeren”. En dat vervolgens bij de aanvang van elk debat in de tweede kamer door de voorzitter te laten voorpreken.

Tot slot nog een praktische tip: als het allemaal zo ver is zal ongetwijfeld de ster van Geldermalsen gaan branden. Kijk wel goed uit want als deze ster de vorm van een zeemeeuw aanneemt, dan heb je zo de hele PVV op kraamvisite. En in Geldermalsen weten ze inmiddels wat dat betekent !

Fijne kerst



Brompot

1 opmerking: