Totaal aantal pageviews

maandag 18 april 2016

Beste Douwe Bob

Evenals voorgaande jaren, geef ik ook voor dit jaar weer een voorspelling af als het gaat om het EuroVisie songfestival. En ze komen altijd uit. Dus ook dit jaar en om dan maar meteen met een voorspellende deur in huis te vallen: jouw inzending gaat het niet halen. Je komt niet door voorronde en de finale kun je dus ook vergeten. Ik zal het proberen uit te leggen.

Het begint al met je naam: Douwe Bob. Misschien dat hij goed scoort in Plopsaland, maar in Stockholm krijgen ze het hun bek niet uit. Ik begrijp het ook niet zo goed, waarom geef je er niet een internationaal tintje aan. Ik had iets van "Kermit Bob" gekozen. Dat associeert lekker met een kikker en dat past dan weer prima bij jou als zanger. Je kwaakt en brult. En dan ook nog even over het lied. Hoe krijg je in vredesnaam de noten bij elkaar geharkt. En dan ook nog in deze volgorde. Dat krijg je volgens mij niet eens door de Zweedse douane.

Het is zo jammer dit. We hebben twee fantastische jaren gehad met Anouk en Ilse. Vorig jaar stuurden we als sportief gebaar een kreunende aardappelzak om de rest van Europa ook een kansje te geven. Maar dit jaar werd het toch echt weer tijd voor een toppertje. Ja, echt heel jammer.

Wat gaan we eraan doen, Bob ? Hebben we nog een eerste reserve die we "in plaats van" kunnen sturen ? Dat jij accuut een poliepje op je stembanden hebt opgelopen of zoiets. Alhoewel, het kruipt  aardig richting waarheid want het klinkt voor geen meter.

Misschien dat Anouk nog een keertje in de herhaling wil. Tenminste, als ze niet toevallig zwanger is. Dat weet je in haar geval maar nooit. Maar mocht dat zo zijn, Trijntje Oosterhuis heeft vast die opengescheurde kachelpijp van vorig jaar nog ergens in de schuur staan. Die moet toch ruimschoots op tijd pasklaar geknipt kunnen worden ? En qua muziek heeft deze kanjer vast meer dan voldoende repertoire op de commode liggen en waar ze Europa compleet mee plat zingt.
 
En nu we het ook over kleding hebben: trek jij nog iets verrassends aan ? Ik zou je willen adviseren het met een Frau Antje outfit te proberen, compleet met oranje klompen. En dan voor in de Greenruum, als omkoopmiddeltje, nog een schaaltje kaas met een Hollands vlaggetje. Hoe dan ook: maak er vooral iets shockkerends van, want dat leidt lekker af. 

Ik ga me ondertussen alweer bezig houden met 2017. Ik hoorde iemand de naam van Willeke Alberti fluisteren. Mijn voorspelling ? Wordt ook niks.   

Succes Douwe,

We lezen de uitslag wel in de krant. 

Groeten,
Brompot.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen