Totaal aantal pageviews

maandag 16 mei 2016

Catweazle

Het manneke sprong met een jeugdig ingezet hupje uit zijn camper maar landde als een oude man, bottenkrakend in het twintig centimeter lager gelegen gras. Toen hij overeind gekrabbeld was, kon ik hem goed bekijken: hij had wel wat weg van de bekende Engelse griezel Catweazle...

Er was namelijk aan de man geprutst. Vermoedelijk om zijn uiterlijk er wat beter uit te laten zien dan het originele ontwerp van zeventig jaar geleden. Simpel: er was gepoogd deze man middels wat kunstgrepen een jaartje of dertig jonger te kleien. En voor de duidelijkheid: het was mislukt. Ik had het idee dat er aan de boven en onderkant met twee man aan het vel was getrokken en vervolgens als een toffee papiertje in elkaar was gedraaid. 'O, it's lovely down her, darling. Come quickly', kraakte hij. Vol verwachting klopte mijn hart. Wat zou er voor een opgeleukte bijpassende opoe uit dat campertje komen zetten... 'Come on darling, Brompot is waiting'...

Er klonk vanuit het mobile stulpje enig gegeit. Een stemmetje piepte iets terug. Catweazle spoorde haar aan wat haast te maken omdat het echt “lovely” was en jawel hoor. Er verscheen een opoe in de persoon van een jeugdig poppetje van drie turven hoog en sprong als een vrolijk dartel lammetje uit het busje... 'Dat is leuk', fluisterde mijn echtgenote, 'hij is op vakantie met zijn kleindochter'. Nou, ik zag het effe anders. Onze oer-engelse bejaarde kon nooit de opa zijn van het rond de achttien lentes tellende Aziatische kindvrouwtje wat zoeven uit de camper was gehupt...

Trots pakte hij het dametje bij haar hand en met in zijn andere hand een toilettasje en handdoekje liepen ze richting douche-gebouw en verdwenen uit zicht. Ze moet daar iets met zijn vel hebben uitgespookt, want toen ze na een half uurtje terug richting campertje liepen zag het er bij hem allemaal een stuk strakker uit. Hij glom bovendien van oor tot oor. Ongetwijfeld vanwege de Thaise poetsbeurt die hem ten deel was gevallen.. Vervolgens verdween het setje in de bus, deur schoof dicht en nadat ook de gordijntjes waren gesloten keerde de rust terug en was er alle ruimte voor de avond om te vallen.

Toen ik de volgende ochtend “vroege vogel” zat te spelen onder de luifel van onze caravan, hoorde ik vanuit het campertje geluid. En voor de helderheid: het kwam niet door een gezellig spelletje pim-pam-pet wat Opa met zijn kleindochter speelde. Hier werd iets uitgespookt waarvan alleen al bij de gedachte, mijn nuchtere maag omdraaide...

Toen Opa wat later de camper uitstrompelde richting toiletgebouw en hij mij op mijn tak zag zitten, verplaatste hij zijn blik strak de andere kant op. Ik bekeek hem in het voorbijgaan. Zijn geverfde haar had nu iets van een rode gloed... het werd waarschijnlijk veroorzaakt door de weerspiegeling van zijn kaken, waar het diep donkere schaamrood duimendik bovenop stond...



Brompot

2 opmerkingen:

  1. Gluren bij de buren. Altijd leuk vanonder je luifel al of niet achter de krant ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omg oma's aan de kant en dan legaal pedo spelen��
    Daar draait je maag inderdaad van om, en dan maar zeggen dat het echte liefde is...

    BeantwoordenVerwijderen