Totaal aantal pageviews

dinsdag 17 augustus 2021

Verdwenen slippers

Brompot's korte campingverhalen (52)

Verdwenen slippers.

'Wat is er aan de hand?', vroeg Truus. 'Je beweegt alsof je op eieren loopt.' Ze keek naar Bert die met zijn toiletspullen onder zijn arm kwam aansukkelen.
'Oooo, je loopt op blote voeten? Waar zijn je slippers? Je was toch op slippers naar de douche?'
'Ja, volgens mij wel', zei Bert.
'Ja, maar hoe kun je in vredesnaam je slippers vergeten? Loop dan terug. Zo meteen zijn ze echt weg. Moet ik ze ophalen?'
'Heeft geen zin, Truus. Ze zijn gejat, ze zijn weg. Foetsie.'
'Dat meen je niet!'
'Ik kwam de douche uitgelopen. Weg slippers. Nergens meer te bekennen.'
'Je hebt vast met je neus gekeken. Niemand steelt die afgetrapte dingen van drie euro.'
'Waren ze toch nog drie euro?'
'Ja. Loop nou maar terug en kijk nog eens goed.'
'Op blote voeten zeker. Weet je hoe pijnlijk die kiezels onder je voetzolen zijn?'
'Trek dan sandalen aan. Of wat mij betreft je kaplaarzen.'
'Zal ik die Duitse speurhond van hiernaast vragen?'
'Bert, hou op en ga zoeken.'
'Echt niet. Voor die drie euro koop ik wel een paar nieuwe.'
'Nee, niks ervan. Het gaat mij om het principe. Je blijft met je handen van andermans spullen.'
'Iemand heeft ze vast per ongeluk meegenomen.'
'Per ongeluk?' Dat is kul. Je weet toch wel of je op slippers bent gekomen?'
'Nou ja, ik kan me voorstellen dat je soms in gedachten verzonken bent, zonder nadenken van die dingen aanschiet en wegsjokt.'
'Dat zou jou kunnen overkomen', zei ze. 'Ga je nu nog kijken? Of hoe zit het.'
'Ze staan er echt niet, Truus.'
'Dan ga ik.' Ze liep met grote passen in de richting van het toiletgebouw.

Terwijl Bert zijn handdoek aan de waslijn hing, ontdekte hij op de dissel een paar bekende slippers. Hij bedacht zich geen moment, greep ze en schopte ze ver onder de caravan.
Truus keerde terug.

'Gevonden?', blaatte Bert met een cynisch ondertoontje.
'Nee, maar ik trof wel iets anders aan.' Ze gooide een paar overbekende sandalen pal voor zijn neus. 'Alsjeblieft Bert Jansen. Nu ben ik toch wel razend benieuwd naar die slippers van je.' Hij keek verwonderd naar zijn sandalen.

'Tja, precies zoals ik het al zei, Truus. Die zijn gejat.'

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten