Totaal aantal pageviews

donderdag 1 juli 2021

Een kater

'Morgen Agnes, mag ik jou wat vragen?', vroeg ik. Ik stond buiten toen de buuf in vliegende vaart haar voordeur uitstoof op weg naar haar Fiatje.
'Ik heb geen tijd Bart. Ben aan de late kant.'
'Even snel: je kunt de inschrijving van je kat bij "The voice of Holland" beter intrekken.' 
Ze hield in. 'Ik begrijp je niet. Wat bedoel je?'
'Die kat van jou. Die zong afgelopen nacht  "Strangers in the night". Pal onder ons slaapkamerraam.'
'En wat is daar mis mee? Ik heb niks gehoord en ik ben weg. Doei, doei!!' Ze rende naar haar auto.
'HIJ ZONG VALS!!!!', riep ik haar achterna.

'Wat sta jij nu weer ordinair te schreeuwen', riep mijn echtgenote die de trap af kwam gelopen.  
'Ik wilde Agnes ondervragen over de overlast die haar kat vannacht veroorzaakte.'
'Wat voor overlast. Ik heb niks gehoord.'
'Dan ben je doof. Het ding ging tekeer. Niet normaal.'
'Jij hoort altijd alles!', riep ze. 'Je wil het gewoon horen! Wat zei Agnes?'
'Dat ze haast had. Ze moest werken. Klopt ook niet.'
'Wat niet?'
'Haast en een baan bij de gemeente is geen goede combinatie,' vond ik.
'Heb je verder nog iets te zeuren voor de rondvraag? Of kan ik nu verder met mijn leven', vroeg ze.

'Ik denk dat ik een zak bintjes haal', merkte ik wat later op tijdens de koffie.'
'Waarvoor?'
'Voor die klote kater. Als hij vannacht weer jankt krijgt hij een aardappel naar zijn kop.'
'Loop niet te zeuren. Agnes heeft helemaal geen kater maar een poes.'
'Is dat zo? Dan moet ze er maar snel mee naar de dokter want er komt een heel raar geluid uit.'

Bart

Copyright Brompot columns en korte verhalen juli 2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten