Totaal aantal pageviews

dinsdag 13 september 2022

Brief aan...

Beste directeur van de postcodeloterij,

Zoals u ongetwijfeld weet, wachten wij al jaren tevergeefs op een prijs in uw loterij. 
Nou ja, tevergeefs... dat is natuurlijk niet helemaal waar. 

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat we inmiddels twee soepkommen, achttien agenda's, twee dagjes uit en een paar flesjes Rituals afbijtmiddel hebben "gewonnen". O ja, ook nog een blik wafels wat we vóór 2083 moeten hebben opgeknabbelt, een blik soep en een bakkerijbon van een paar euro. Totale winkelwaarde: vijftien euro.

Uiteraard mag je een gewonnen paard niet onder zijn staart kijken en... we kunnen natuurlijk ook altijd nog ons abonnement opzeggen.

Maar goed: zoals u vast begrijpt, wachten wij in onze straat dus op de grote klapper. En daar zit voor ons op dit moment het probleem. 

Vanwege een renovatie van onze toiletten en badkamers, staan we momenteel op een camping. We zijn dus niet thuis en dan zal je natuurlijk net zien dat die kale neet aan de deur staat te rammelen En dat zou jammer zijn. 

Truus en ik zijn namelijk hele leuke mensen en zouden het voor de camera heel goed doen. Truus kan leuk zwaaien en ik kan erg goed toneel spelen. Mijn moeder vond dat ik het theater in had gemoeten. Mijn vader vond van niet en hij was de baas in huis.

Nu had ik het er gisteren met Truus over en zij was met mij van mening dat het misschien heel leuk zou zijn als Gaston dan bij ons op de camping komt. Hij kan dan niet aanbellen, maar dat hoeft ook niet. Een klopje op de caravandeur is al genoeg om Truus aan het zwaaien en mij aan het toneelspelen te krijgen.
En het levert voor het programma ook nog leuke plaatjes op. Laat Gaston een zwembroek meenemen. Dan kan hij de prijs vanuit het zwembad uitreiken. Hoe leuk is dat.

O ja, en dan nog even over de prijs: Een cheque van vijfentwintig mud is voldoende. Dan hebben we het inmiddels ingelegde geld wel terug. En mochten we ook nog de auto winnen: geef die dan maar aan de Van-der-Heuveltjes uit het begin van de straat. Die rijden nu nog met een Roemeense trekschuit. En die zijn wél gewoon thuis.

Graag horen wij. 

Met vriendelijke groet,

Bart

Ps.. Laten we snel een datum prikken. Het liefst voor het eind van de maand. Dan kunnen we nog net op tijd ons abonnement opzeggen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten