Totaal aantal pageviews

dinsdag 16 juni 2020

Het windscherm

Vive la France(serie 4-2020-33)

Een windscherm

'En waar wil je dat scherm hebben?', vroeg ik. Mijn echtgenote had een plotseling opkomende behoefte aan een windscherm.
'Zo langs de ingang van de voortent, zei ze en maakte met haar arm een rondtrekkende beweging.
'En dan ga je erachter zitten?', vroeg ik. 'Dan zien we niks meer langslopen.' 
'Klopt. Scheelt de overige campinggasten veel commentaar.'
'O? Geef ik teveel commentaar?'
'Zoiets. Laat trouwens bij de bouw wat ruimte om er achterlangs te kunnen. We moeten nog wel de voortent in.'
'Ja, dat lijkt me logisch', vond ik.
'Bij jou is niks logisch, Bart.' Ze keek leuk.
'O, misschien kun je het beter zelf doen? Het is volgens jou allemaal een fluitje van een cent. Zelfs een vrouw kan in dit geval blijkbaar de was doen.'
'Ik doe altijd al de was. Man, hoe moeilijk kan het zijn?'
'Hij is nog nieuw. Ik heb hem nog nooit opgezet. Dus moet ik eerst de beschrijving bestuderen.' Dat leek me de juiste volgorde.
'Vier stokken, vier scheerlijntjes, vier haringen en een doek. Men neme de stok in de linkerhand en steekt die door het doek', riep ze geïrriteerd.
'Zo simpel is het niet schat. Je moet eerst altijd de precieze plaats van de eerste stok bepalen.'
Ze schudde haar hoofd. 'Kijk. Hier begin je en dan zo!' Ze trok met haar hak een streep door het gras.
'Dat lijkt me niet erg logisch. Maar zoals gezegd ben ik niet zo van de logica.'
'Wat is er nu weer niet logisch?', vroeg ze.
De wind komt van de andere kant.' Ik stak een natte vinger in de lucht en wees naar het zuiden.
'Dat is juist heel logisch: een windscherm heeft namelijk twee kanten.'

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten