Totaal aantal pageviews

zaterdag 4 december 2021

Klem

'Nou, het ging weer lekker bij de Appie', klaagde ik toen ik bepakt en bezakt de keuken in liep.
'Deden ze vervelend tegen je?', lachte mijn echtgenote.
'De zelfscan werkte niet. Sta je daar met al je boodschappen en dan kun je alsnog naar de kassa.'
'En daar stond natuurlijk een hele rij', veronderstelde ze.
'Ja, want de zelfscan was stuk. Dat zeg ik net.'

'En wat gebeurde er toen?', vroeg ze quasi belangstellend. 'Er moet iets zijn gebeurd zijn, anders zou je...'
'Mevrouw Huppel stond vooraan', onderbrak ik.
'En wat is er mis met mevrouw Huppel?' 
'Alles. Mevrouw Huppel is net een vrachtwagen met pech op de A1. Niet van de plek te branden.'
'En waar stond jij in de file?'
'Ter hoogte van knooppunt Hoevelaken.'

'Ik stond bij de marsen, de kitkatten en de bounty's.'
'Ooo, lekker', vond ze.
'Ze zetten dat rek er speciaal neer om bij calamiteiten de omzet te stimuleren.'
'Maar die verleiding kon jij natuurlijk probleemloos weerstaan.'
'Je kent me.'

'En wat was er nou met mevrouw Huppel aan de hand?'
'Het beurtbalkje van mevrouw Huppel was uit haar handen gevallen en zat klem tussen kar en kassa.'
'O? En toen moest de manager opdraven om het fileprobleem op te lossen?'
'Nee, ze hebben de ANWB gebeld. Daarom duurde het zo lang.'

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten