Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 december 2021

Sterretjes

'Gaat u vuurwerk afsteken?', vroeg een oudere dame verbaasd. Ze stond achter mij bij de kassa van de super.
'Vanwaar deze vraag?', vroeg ik.
'Omdat ik vuurwerk op de band zie liggen', zei ze.
'O, dat zijn sterretjes. Dat is niet echt vuurwerk.'
'Sterretjes? Gaat u sterretjes afsteken?' 
'Ja, je moet toch wat?', zei ik.

'Dat is toch meer iets voor kinderen? Toch niet voor ons?'
'Wie bedoelt u met "ons"?'
'Mensen van onze leeftijd. Wij steken toch geen vuurwerk meer af?'
'Dit is geen vuurwerk, dit zijn sterretjes. Dat zei ik net.' 
'Ik moet hier toch wel een beetje om lachen hoor. En gaat u er dan buiten mee zwaaien?'
'Dat zou kunnen. Daarvoor liggen ze op de band.'

'Hoi', begroette het meisje van de kassa mij. 'Was dit alles?' Ze wees naar de sterretjes.
'Ja, het is oudjaarsdag hè', bepte ik vrolijk. 'Dan kun je ze kopen.'
'Klopt. Leuk die sterretjes', lachte ze.
'Ja, dat vind ik ook.'

'Hahaha, meneer hier gaat er vanavond mee langs de weg zwaaien', schaterde de dame achter mij.
'Vanavond?', vroeg ik quasi verbaasd.
'Ja, het is toch oudjaar?'
'Mens, zeur niet. Ik ben pas in augustus jarig.'

Bart

Alle lezers van Brompot, dank voor alle reacties, een veilige jaarwisseling en voor 2022 veel geluk, wijsheid en... gezondheid! 

Familie Brompot 

2 opmerkingen:

  1. Jullie ook een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2022. Ik geniet elke keer weer van jouw blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie ook een hele fijne jaarwisseling en veel gezondheid en geluk. En ook in het nieuwe jaar lekker blijven schrijven aub.

    BeantwoordenVerwijderen