Totaal aantal pageviews

donderdag 25 november 2021

Snipje

'Kan het zijn dat uw hondje net iets liet vallen?', vroeg ik aan een buurtgenoot die met haar viervoeter voorbij sukkelde. Ik stond buiten.
'Snipje?', vroeg ze terwijl ze inhield. 
'Als dat handtasje achter u Snipje heet, dan bedoel ik die.'

'O? Had hij iets in zijn bek dan?' Ze keek onderzoekend naar Snipje.
'Nee, aan de andere kant. Ik weet niet of daar ook tandjes zitten maar er viel iets uit.'
'Een drolletje?' Ze keek mij vragend aan.
'Dat denk ik. Kan me niet voorstellen dat hij daar een botje vasthoudt.'

'Ik snap niet waar u zich mee bemoeit?' Ze ging in de aanval.
'Nou ja zeg, voor hetzelfde geld laat hij zijn portemonnee vallen. En dan bent u mij dankbaar dat ik het meld.'
'Meneer, Snipje heeft geen portemonnee.' 
'Nee, die zal hij dan wel verloren hebben.'

Ze boog zich nu voorover. Het tasje keek naar mij.

'Wat heb je gedaan Snipje? Heb jij een drolletje laten vallen?' Het hondje keek wat ongeïnteresseerd.
'Zo te zien doet hij dat vaker', vond ik.
'Hoezo?'
'Nou ja, de manier waarop hij kijkt.'
'Hoe kijkt hij dan?'
'Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.'
'Dat is het toch ook? U poept toch ook?', vroeg ze ietwat geïrriteerd.

'Dat klopt. Maar niet midden op straat met een halsbandje om mijn nek en een vrouwtje die het goedpraat.'

Bart

Copyright Brompot columns en korte verhalen juni 2021





Geen opmerkingen:

Een reactie posten