Totaal aantal pageviews

zondag 27 februari 2022

Accuprobleem

'Mijn tablet is aan vervanging toe', meldde ik tijdens de agendavergadering die mijn echtgenote en ik altijd op zondagochtend houden. 

'Is het scherm stuk?', vroeg ze.
'Nee, hoezo?'
'Nou ja, je vingert de hele dag. Dat slijt.'
'De batterij is op', anttwoordde ik technisch.
'Dat komt van dat vingeren', zei ze overtuigd. 
'Hoe kom je daar nou bij? De accu gaat gewoon een keer stuk.'

'Bart, als je hem niet gebruikt, gaat ie ook niet stuk.'
'Zoals die föhn van jou die al jaren in kast ligt.'
'Dat is toch heel wat anders?', hoorde ik haar protesteren.

'Lieve schat, ik heb een appje geïnstalleerd en die kijkt van binnen.'
'En dat appje vertelde dat het van binnen helemaal donker was?', sneerde ze.
'Wat zwam je toch!', riep ik nijdig.
'Nou ja, als de accu stuk is, is er ook geen licht. Dat zeg jij altijd over de auto.'
'Dat is heel wat anders! Dit is een tablet. Geen auto!'
'Een accu is een accu.'

En wat meldde dat appje van jou nog meer?'
'Dat het tijd wordt voor een andere accu.'
'En wat kost dat dan?', hoorde ik haar vragen.
'Weet ik niet. Ik denk dat ik dan beter een nieuwe tablet kan kopen.'
'O? Adviseert dat appje dat ook?'
'Nee, dat concludeer ik. Omdat accu's duur zijn.'

'Heb je wel een goed appje geinstalleerd?', vroeg ze.
'Ja, natuurlijk. Hij is van dezelfde fabrikant als de tablet.'
'Kijk, dan snap ik het wel. Misschien moet je dat fabrieks-appje er maar afgooien en de tablet een keertje opladen. Gaat vast helpen!'

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten