Totaal aantal pageviews

zondag 27 maart 2022

Boer zoekt

'Is dat niet die Yvonne Japsers op TV?', vroeg ik in het voorbij gaan.
'Jaspers, Yvonne Jaspers.'
'Japsers, dat bedoel ik. Van dat boerenprogramma. Boer zoekt poetsmiep.'

'Man, ga alsjeblieft de stoep vegen', riep ze nijdig.
'Dat jij nog naar dat programma kijkt? Dat is toch helemaal uitgemolken?' Ik vond het helemaal niks.
'Nee, dan die sportprogramma's van jou. Max Grindbak. Of dat Nederlands elftal. Daar zeg ik toch ook niks van?'

'Dat komt omdat je er geen verstand van hebt, schat.' Ik stak ter verzachting mijn tong uit.

'Hebben ze nog wat vrouwen kunnen ronselen?', vroeg ik belangstellend.
'Die hoeven ze niet te ronselen. Dit is een hele leuke boer. Die heeft genoeg belangstelling.'
'Ze komen erop af als vliegen op de honing?', lachte ik.

'Kijk toch eens wat een leuke frisse meiden', ging ze onverstoorbaar verder.
'Nou, echte boerenmeiden. Vooral die met dat rokje. Heeft ze een pincet bij zich?'
'Een pincet? Je blijft bezig hè?'
'Ja, hoe moet ze anders de stal uitmesten?'

'Hoe lang blijft dat programma nog bezig?'
'Totdat het afgelopen is', klonk het van de bank.
'Ik bedoel hoeveel afleveringen nog?'
'Geen idee. Boven staat ook een TV.'
'Daar kan jij ook kijken', vond ik.
'Echt niet. En hou nou je hoofd want ik probeer het te volgen.'

'Toch is het fijn dat die boeren nu allemaal hulp hebben.'
'Hoe bedoel je?', vroeg ze.
'Hoeven ze het niet alleen te doen. Hulp is in dit soort gevallen altijd handig', merkte ik vanuit de coulissen op.
'Hoezo hulp? Wat raaskal je toch allemaal?'
'Nou ja, blijkbaar zijn hun eigen vrouwen allemaal gevlucht. Dan is een beetje hulp bij het zoeken erg handig.'

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten