Totaal aantal pageviews

donderdag 31 maart 2022

Schuilen (2)

'Dat gezwam van jou over die schuilkelder werkt lekker door', meldde mijn echtgenote.

'Werkt door?', vroeg ik.
'Ja, ik sprak net mevrouw Hupkes bij de Appie en die had het erover.'
'En wie is Hupkes?'
'Die wonen tegenover de Vogels van hierachter.'

'En waar had ze het dan over?'
'Haar man werkt bij de gemeente en volgens hem heb je een vergunning nodig.'
'Een vergunning? Waarvoor een vergunning?'
'Ja, wat denk je? Voor die zogenaamde schuilkelder van je.'
'Lachen! Kun je zien hoe dat werkt.'

'Ja, en ik wed dat die van Hupkes op dit moment bij zijn baas aan het bureau loopt te kwijlen', veronderstelde ze.
'Voor een koekje?', lachte ik.
'Nee, om de boel te verraden. En trouwens, de buren van de Vogels denken er ook over na.'
'Nog meer verraders?'
'Nee, die willen ook een schuilhut.'

'Dat zijn toch die lui van hier schuin tegenover toch?'
'Ja, die balen er ook van.'
'Van de Russen?', lachte ik.
'Nee, van jou. Ze zijn helemaal klaar met die zwamverhalen.'

Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten