Totaal aantal pageviews

donderdag 29 februari 2024

Een technisch probleem

Een technisch probleem 

'Goede morgen meneer, kan ik u helpen?', vroeg een vriendelijke dame vanachter de servicedesk. Niet achter de toonbank, maar achter de servicedesk. Tenminste die titel had het garagebedrijf deze luxe plank-met-beeldscherm meegegeven. 

'Ik denk dat ik meer behoefte heb aan een monteur in een overal', antwoordde ik zo diplomatiek mogelijk.
'O? Waarom?', lachte ze overdreven vriendelijk.
'Nou ja, ik zie u nou niet bepaald met uw jurkje onder de motorkap van onze auto duiken.'

'Dat ga ik ook niet doen, meneer. Kijk, ik noteer uw klacht en geef deze door aan onze technische afdeling. En die gaan er dan mee aan de slag.'

'Beetje omslachtig', zei ik. 'Ik kan toch sneller rechtstreeks met een technische man/vrouw overleggen?' Ik raakte wat geïrriteerd.

'Meneer, zie het als een soort van triage. U legt uw probleem voor en ik maak de keuze welke monteur u het beste kan helpen.'
'Mevrouw, triage doen ze in een ziekenhuis. Dit is een garage', zei ik nijdig.
Ze bleef vriendelijk lachen.

'Het is hier verdorie net als bij de huisarts. Dat je je prostaatprobleem eerst tot in detail aan de assistent moet uitleggen alvorens geholpen te worden.'

'O, maar met zulke problemen kunt u ook bij mij terecht hoor', riep ze vrolijk. 'In mijn vorige werkzame leven was ik namelijk doktersassistente.'

Bart







Geen opmerkingen:

Een reactie posten